~Ak Baek~

~ MeH SInI KAlAU naK CarI APa-APa ~

Selasa, 14 Jun 2011

~ BCT vs ICT ~

~ BCT vs ICT ~ 

Assalamualaikum dan selamat malam semua 
apa khabar? da makan malam? 
haaa...n3 malam ni pasal Bayam Celup Tepung (BCT) vs Ikan Celup Tepung (ICT) 
korang penah makan x? 
kalau ICT mesti ramai yang pernah makan tapi kalu BCT? ada sapa2 yang x pernah makan? 

ok, sila lihat gambar ni 
ni cilok dari incik GOOGLE

ok, gambar kat atas tu ialah Ikan Celup Tepung (ICT) 

gambar ni HAK MILIK FARAH 

ok, gambar kat atas ni plak ialah Bayam Celup Tepung (BCT) 

agak2 korang la kan, mana lagi sedap? ICT ke BCT
kalau ikutkan farah, dua-dua sedap sebab farah memang amat sangat SUKA ikan...so, ICT amat farah suka...
tapi, farah suka gak BCT...sebab dia bestttt....
ramai yang jarang makan BCT ni kan...
BCT ni sebenarnya sayur bayam yang dicelup tepung...
bayam ni bukan bayam merah tu...tp bayam hijau...yang daun bulat-bulat tu...

haaaa...camni...
pastu wat la adunan utk celup bayam ni...

disebabkan farah ni xdela terer memasak, so farah maen letak je sesuka hati farah untuk wat adunan tu...
umi cakap letak itu, letak ini....so farah letak jela...
last sekali, goreng la...

hasilnya, 

=
=
=
=
=
=
=

hehehe....siap gak akhirnya...
sedap gak...(memuji diri sendiri) 
BCT ni boley la kalau nak makan petang-petang atau sambil istirehat barsama keluarga terchenta...
sambil-sambil tengok tv ke, borak-borak ke...
tapi jangan la makan BCT ni kerap sgt...maklum la, makanan bergoreng ni x berapa elok...
lagipun, BCT gne minyak dlm kuantiti yg agak byk...so better la korang jangan amalkan makan BCT tiap-tiap hari....ok guys...
amalkan gaya hidup sihat ok...

ok la, setakat tu dlu perkongsian dari farah...
daaaaa....


wassalam~ 

p/s : sayangi diri anda...hidup ni hanya sekali...jaga diri elok-elok...



4 ulasan:

Abang Stalker berkata...

wau..satu resepi yg blm pnh abg dgr lg.BCT..lpsni nk cuba bt.sbb abg x mkn syur sgt,bayam mkn la sbb x pahit.ikan pun abg kureng sbnrnya.*putera duyong.hahaha

Farahiyah Smart berkata...

putera duyong : hehe...bley la cuba wat...cz kwn farah yg xmkn sayur pon bley makan sayur bila wat BCT ni...:) x la rasa sayur sgt...sng je pon nk wat, maen letak je...:) tp kan, ikan best la...mkn la ikan...sdap2...:)

Ira Nazmir berkata...

nice entry..tliur ira tgk...='> sdp ke sayur/ulam salut tepung?cmne rasa dia?wah...sorry byk la btanye..huhuhu

Farahiyah Smart berkata...

ira : sedap ke x? sedap gk la...:) tp xsemua sayur sesuai wat cmni...kalu guna kangkung x best sgt...kalu farah better gne bayam...:) rasa dy cam mkn kerepek la...try la wat...sng je...

~ChenTA kAMI~

Daisypath Anniversary tickers