~Ak Baek~

~ MeH SInI KAlAU naK CarI APa-APa ~

Ahad, 22 Januari 2012

~ ASYIK-asyik saya Je ~

~ ASYIK-asyik saya Je ~ 

" kenapa saya je kena buat keje ni? orang laen tak boleh buat ke? "

"ish...suruh la dia angkat barang tu...semalam saya da tolong angkat...hari ni dia la pulak tolong angkat..." 

"saya penat la...baru je duduk ni...suruh la dia yang tolong angkat kain..." 


Assalamualaikum... 

N3 pada kali ini adalah mengenai "~ ASYIK-asyik saya Je ~" 
Pernah tak terdengar keluhan seperti ini daripada orang-orang disekeliling kita? mesti pernah kan...
tipu la kalau cakap tak pernah...kita sendiri pun mungkin pernah mengeluh seperti ini kan...>.<'''' 

Korang pernah terfikir tak apa motif mereka-mereka minta bantuan kita untuk buat itu ini? 
Entah la...Farah pun bukan selalu fikir dan pernah la jugak mengeluh macam tu...
Tapi malam ni baru Farah taw bahawa kita patut berterima kasih kepada mereka yang meminta kepada kita untuk membuat itu ini...

Kenapa? sebab mereka da bagi peluang pada kita unutk mengumpul pahala...
Bila kita menolong mereka, kita akan mendapat pahala..kan? sebab kita da buat kebaikan...tapiiiiiii....kena ingat...setiap apa yang kita lakukan mestilah dengan hati yang ikhlas...
Jangan la mentang-mentang orang tu suruh kita buat macam-macam, kita maki hamun dorang...
Tak elok la kan...sepatutnya korang senyum la dan ucap terima kasih kat dorang...
Bertambah pahala korang untuk hari tu...

So, ikhlaskan hati ok...

wassalam~ 

Tiada ulasan:

~ChenTA kAMI~

Daisypath Anniversary tickers